Tuesday, April 29, 2014

Jom Baca Bersama 10 Minit di SKPI

Pada tahun ini bersempena dengan Sambutan Hari Buku dan Hakcipta Sedunia, program JOM BACA BERSAMA UNTUK 10 MINIT/LET’S READ TOGETHER FOR 10 MINUTES telah diadakan di seluruh Malaysia bersama Perpustakaan Awam Negeri-Negeri Se-Malaysia. 

Program  ini merupakan suatu program gerakan membaca yang dijalankan sebagai usaha berterusan membentuk masyarakat ke arah membudayakan tabiat membaca.






Pusat Sumber SK Permai Indah turut mengambil kesempatan untuk menjalankan aktiviti "Jom Baca 10 Minit" pada 29 April 2014.

PSS SKPI terpaksa menunda Program Bacaan tersebut kerana sekolah kami telah menjadi penganjur Karnival Ko-Akademik Kelompok R19 Bahasa Berirama pada hari berkenaan.

Para pelajar melakukan aktiviti membaca di bilik darjah yang diselia oleh guru matapelajaran/guru kelas masing-masing selama 10 minit.

    
Tanpa mengira apa jua aktiviti yang sedang dilakukan, warga SK Permai Indah yang terdiri daripada pihak pentadbir, para guru, semua pelajar dan staf-staf serta pekerja telah 'sama-sama  berhenti sebentar dan membaca selama 10 minit secara serentak'. 


1 comment:

  1. Jika anda meluangkan masa 10 minit untuk membaca setiap hari, maka ilmu yang diperolehi itu 10 kali ganda !

    ReplyDelete