Friday, May 17, 2013

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah 2013

Guru Malaysia 1Aspirasi 1Agenda
SKPI menyambut Hari Guru pada 17 Mei.  Pada malam Jumaat *16 Mei, pihak sekolah bersama PIBG telah mengadakan satu majlis Bacaan Yassin & Tahlil Sempena Hari Guru.

Perayaan Hari Guru SKPI dijalankan secara sederhana tetapi meriah menerusi beberapa acara yang disusunatur oleh Badan Kebajikan Guru SKPI.  Perhimpunan rasmi telah diadakan di dataran di mana GB SKPI, En Mohd Hasri telah memberikan ucapan Hari Guru dan kata-kata perangsang kepada para guru.  YDP PIBG turut hadir bersama untuk malancar Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah 2013.
Guru-guru mempamerkan bakat menyanyikan lagu "Kami Guru Malaysia" dan Lagu Tema Hari Guru di hadapan para pelajar. Upacara memotong kek Hari Guru telah dijalankan.

Guru-guru kemudiannya menyertai acara sukaneka - Bowling Bola Ragbi dan Pertandingan Bola Tampar.  Satu jamuan ringkas telah diadakan untuk meraikan Hari Guru yang ditaja khas oleh pihak kantin.

Selepas waktu rehat, kesemua murid berkumpul di dewan untuk menyaksikan persembahan murid buat guru-guru SKPI tersayang.

Ucapan Guru Besar, Cikgu Mohd Hasri b Hassan
Ucapan YDP PIBG, Tn Hj Zainol Abidin b. Ismail
Persembahan Guru SKPI
Acara Memotong Kek Hari Guru
Acara Sukaneka Hari Guru
 





Perlawanan Bola Tampar Hari Guru


Acara Persembahan Murid di dewan sekolah
Koir Sekolah membuat persembahan
 Pasukan Nasyid Sekolah

Majlis Bacaan Yassin Hari Guru-16 Mei 2013

No comments:

Post a Comment